Get a sneak peek at whats next for Permanent Hazards on our April 7th Office Hours!
Post by Vikingr
Nå ja, bettre veier har dere ihvertfall over there :-)

Gå inn å se på tråden som ligger under Norwegain forum, jeg har endret litt på den.

Grusveier og mindre veier som har vært grus, men nå er asfalterte har jeg ikke funnet noe på, kanskje like godt å la de stå som streets fram til det kommer noe spesielt for de?
Vikingr
Posts: 240
Send a message
Phones: HTC Nexus One(Android), Acer Liquid A1(Android)
Browser: Google Chrome
Area Manager: Norway, south-east

Post by Vikingr
Vi har vel mer eller mindre blitt enige om å bruke Primary streets kun på boulevarder her i Norge.
Må vel innrømme at jeg ikke har helt koll på hva det er, men er ikke det litt store veier adskilt med trær eller lignende inne i byer/tettsteder med litt lave hastigheter?
Vikingr
Posts: 240
Send a message
Phones: HTC Nexus One(Android), Acer Liquid A1(Android)
Browser: Google Chrome
Area Manager: Norway, south-east

Post by Vikingr
Jeg syntes det funker ganske greit nå, mangler bare grus veier og veldig smale asfalt veier.
Vikingr
Posts: 240
Send a message
Phones: HTC Nexus One(Android), Acer Liquid A1(Android)
Browser: Google Chrome
Area Manager: Norway, south-east

Post by Vikingr
Service road er vel noe større greier tror jeg.
Jeg bruker bare vanlig streets, ihvertfall så lenge.
Mulig en kunne brukt 4x4, aner ikke hva de har tenkt at det skal være, det står at de er kjørbare så da kan det ikke være alt for mye offroad :)

Veldig konstigt at de ikke har gravel road, spesielt siden du kan velge bort det under navigasjon på klientene.

Ja streets funker greit på mindre asfalt veier, men det kunne vært ok å fått skilt de litt ut ifra vanlige veier.
naesstrom wrote:Uppdaterade med:
och ja, enda som saknas är grusvägar som antingen kan vara Service Road eller 4x4 trail, eller bara vanliga streets.
men streets fungerar nog bra på omärkta vägar, alltså mindre asfalterade vägar utan vägnummer kanske?
Vikingr
Posts: 240
Send a message
Phones: HTC Nexus One(Android), Acer Liquid A1(Android)
Browser: Google Chrome
Area Manager: Norway, south-east

Post by Vikingr
Ok, da fører jeg det opp i den norske tråden også :)
Vikingr
Posts: 240
Send a message
Phones: HTC Nexus One(Android), Acer Liquid A1(Android)
Browser: Google Chrome
Area Manager: Norway, south-east

Post by Vikingr
Det er en stor fordel å bruke navn og ikke nummer på veier, da det blir bedre ved adresse søk.
Vikingr
Posts: 240
Send a message
Phones: HTC Nexus One(Android), Acer Liquid A1(Android)
Browser: Google Chrome
Area Manager: Norway, south-east

Post by Vitmar
Är det därför väg 23/34 söder om Linköping blivit Major Highway trots att det inte är 2+1-väg? 34an är bara 2+1-väg ner till Skeda Uddes södra infart.
Jag har hållit hårt vid vägtyperna på den här trådens första inlägg.
Vitmar
Posts: 30
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time
Send a message

Post by Vitmar
Aha, tack för svar och länken till wikisidan! :)
Då ska jag sluta störa mig på att massor med vägar var "fel".
Vitmar
Posts: 30
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time
Send a message

Post by Wolfeye
Jag var med och gjorde sidan Vägtyper och jag kan inte hålla med om att den är riktigt bra. Det var i första hand en ganska rak översättning från den amerikanska standarden och behöver justeras.

Jag håller med om att även grusvägar, som fungerar som "bästa alternativ", på landsbygden (bor där själv) bör vara '''Primary street'''.

Kan ni ge förslag på nya definitioner så att vi kan förbättra det hela?
Wolfeye
Posts: 327
Has thanked: 5 times
Been thanked: 4 times
Send a message
Last edited by Wolfeye on Thu Jul 26, 2012 11:26 am, edited 1 time in total.

Post by Wolfeye
Mycket bra förslag! Men...
Jag kan inte helt hålla med. Har tittat på trafikverkets karta över Umeå och hittar flera ställen där jag anser att vägen skall vara av typen "Primary street" men är vit enligt deras karta. Och jag är knappast ensam om den synpunkten.

Delvis beror det ju på att vi har fler nivåer som inte alltid passar andras system eller indelningar.

Jag kollade lite på Stockholm också, där jag dock inte har lokalkännedom, och tyckte att deras gula vägar nog bra kunde stämma med "Primary street". Så det är ju inte helt enkelt att hitta nåt som passar överallt.
Wolfeye
Posts: 327
Has thanked: 5 times
Been thanked: 4 times
Send a message