Get a sneak peek at whats next for Permanent Hazards on our April 7th Office Hours!

Post Reply

Amiralsgatan över Kanalen i Malmö

Post by cloakingdevice
De som varit på plats vet att det pågår renoveringsarbetet av bron för tillfället och är avstängt för all trafik förutom buss och taxi. Sen att vissa privatpersoner verkar blankt skita i det är en annan femma :P

Iaf har jag nu satt den som röd från alla håll, tyckte detta var bättre än att sätta om den som t.ex. Private Road, eller vad tycker ni? Jag markerade bron som avstängd i appen, men hittade inte några datum vid tillfället så det blev "Tills vidare". Men självklart har någon troligtvis tagit bort dessa för jag hittar dom inte i Live view.

Best practice?

Edit: La till permalink.
cloakingdevice
Posts: 77
Has thanked: 14 times
Been thanked: 5 times

POSTER_ID:1705744

1

Send a message
Last edited by cloakingdevice on Fri Jul 19, 2013 10:49 am, edited 2 times in total.

Post by Agusa-154
Jag tänker mig att i princip är det lättare (färre operationer) att ändra till private road, och såvitt jag förstår fungerar routningsalgoritmerna verkligen i det avseendet så att någon routning över private roads aldrig sker, om man inte råkar ha mål eller start inne på samma private road.

Särskilt när en avstängd bro öppnas igen är det mindre risk för att någon röd pil förbises, ifall det bara är en ändring av private road till street/primary street, som ska ske.
Agusa-154
Posts: 104
Has thanked: 22 times
Been thanked: 3 times
Send a message
In Barcelona: not much use for cars.
In Sweden: driving mostly on the countryside.


Post by cloakingdevice
Å andra sidan är inte Waze till för buss och taxi..

Men ja, kanske det vore bättre med private road..

Sent from my GT-N7105 using Tapatalk 2
cloakingdevice
Posts: 77
Has thanked: 14 times
Been thanked: 5 times
Send a message

Post by cloakingdevice
Så. Satt Allowed på allt igen och satt bron som private.
cloakingdevice
Posts: 77
Has thanked: 14 times
Been thanked: 5 times
Send a message

Post by lindq
Om den nu är avstängd, borde man inte helt enkelt kunna koppla bort den i ena ändan?

(Fast för att slippa felrapporter för buss/taxi, så är Private road bäst ur alla synvinklar)
lindq
Area Manager
Area Manager
Posts: 326
Has thanked: 24 times
Been thanked: 28 times
Send a message

Post by xerfas
Låter som att det är bäst att den är röd från alla håll som du satt den.
Så slipper man få med det i kartan som väg.
Just nu undviker jag Drottninggatan helt och tar Norra Vallgatan istället pga det hemska vägbygget. Köerna blir långa på Drottninggatan till och från, folk som lägger sig i högerfil för att sen tränga sig in. Orkar inte med sånt!

Edit: Ändra gärna också vid Södra Promenaden och Studentgatan till Amiralsgatan mot Konserthuset hållet. Så är det verkligen helt rött. :)
xerfas
Posts: 35
Has thanked: 15 times
Been thanked: 3 times
Send a message