Post Reply

Problem løser

Post by AllNovice
Har fået nedenstående incl. mange andre, hvor sollok påståer at problemet er løst, endnu har jeg ikke oplevet at sollok har løst et eneste af de problemer, jeg har skrevet om. ;)

Kan se at sollok får en del point (ligger nr. 3), vil så bare sige at hvis det er point for disse "løsninger" så er det ikke i orden. :roll:

Hvad gør man i sådan en situation ? Lad mig venligst høre fra Jer ?

Venlig hilsen AllNovice :?

Hi AllNovice,

The map problem you reported on Waze on Jul 21, (smutvejen fra Højgårdsparken til Randersvej er anlagt. hvor mange gange skal jeg køre den for at spise mig gennem ?) has been solved by sollok; a Wazer like you, who has become active in updating and improving the Waze map for the benefit of the entire community.

While the problem was solved, it may take 10 days or so for the change to take effect in the app itself.

In the mean time, you can view the changes implemented by sollok in the Waze map editor on our website. While you are there, you may want to try and edit the map yourself. It's easy and any change you make will affect the quality of navigation for thousands of Wazers in your area, as well as credit you with extra points.

Check out the video on How to edit the Waze map, or the Editing Manual and visit the Waze forum to interact with experienced map editors.

Thanks,

- All of us @ Waze
AllNovice
Posts: 14

POSTER_ID:16578475

1

Send a message

Post by AllNovice
Har spist mig gennem anden vej hvor de såkaldte "waze cookies" som du kalder dem er fjernet, så må jeg gå ud fra at vejen er åbnet og kan anvendes i Navigationen ?

Dette prøver jeg så. Indstiller Navigation til "korteste", skriver adressen og trykker "start". Får så anvist en Rute der er ca. 1,5 km længere end hvis den vej der skulle være åbnet blev anvendt.

Den oplevelse, hvor indstillingen er som ovenfor, og Ruten der anvises er meget længere end den vej jeg kender, oplever jeg flere gange. Det er fuldstændig ligegyldigt om Navigation står til "korteste" eller "Hurtigste" det er samme Rute der anvises.

Forstår godt det du skriver, men får sollok point for ingenting ?

Venlig hilsen
AllNovice
AllNovice
Posts: 14
Send a message

Post by AllNovice
Når jeg nu går ind i editoren https://www.waze.com/editor/ kommer der ikke noget kort og mine kørsler osv findes heller ikke. Hvad sker der ?
AllNovice
Posts: 14
Send a message

Post by AllNovice
Har nu prøvet at gå til Editoren og vælge /trykke på "permalink" Mejlby Toften (gerne via Spørringvej, der er den korteste vej fra Hjem Adressen.

Håber dette kan hjælpe ? Lad mig høre fra Jer ?
AllNovice
Posts: 14
Send a message

Post by AllNovice
Har prøvet forskelligt håber det kan bruges ?
General

Country:
City:
None
Street:
None

Alternate street names:
Add alternate name
Cancel
Road type:
Toll Road
Direction:
Level:
Lock:

Length: 584 meters
Updated: June 09 by hjerre(1) ‎
Created: June 09 by hjerre(1) ‎
ID: 206003443


General

Country:
City:
None
Street:
None

Alternate street names:
Add alternate name
Cancel
Road type:
Toll Road
Direction:
Level:
Lock:

Length: 584 meters
Updated: June 09 by hjerre(1) ‎
Created: June 09 by hjerre(1) ‎
ID: 206003443

ID: 185478623
AllNovice
Posts: 14
Send a message

Post by AllNovice
Ved ikke hvad du mener med spærret ? Hvis det var fordi den skulle "gnaskes" igennem først så gjorde jeg det en af de første dag jeg var medlem. Så skulle den vel være åben eller hvad ?

Ja det er korrekt at smutvejen er en privatvej som vi har brugt i 30 år, så derfor syntes jeg den skulle med. Har i øvrigt selv "anlagt" vejen og også "gnasket" den igennem selv om det ikke kan ses på kortet - Ved ikke hvorfor ?

Mht. problemrapporter er det rigtigt at de er uden traces. Var ikke klar over at hvordan det skulle gøres - er stadig ikke helt med på det ? Hvordan kan du iøvrigt sende mails om at du har retttet problemet, hvis du ikke har oplysning om det ?
AllNovice
Posts: 14
Send a message

Post by AllNovice
Kan sagtens se vejen, og har også opdaterert mange gange, men det ændrer ikke på det faktum at Navigation fra Spørring til Mejlby Toften stadig kører den lange vej omkring Ødum - selv om navigation er sat til "kortest", og ikke den kortesteste vej ad Spørringvejen. Hvorfor ?

PS. opldevet ved øvrige veje at det er fuldstændig ligegyldigt om Navigation sættes til Kortest eller Hurtigst. Hvorfor ?

VH. AllNovice
AllNovice
Posts: 14
Send a message

Post by AllNovice
sollok wrote:Hej,

Den internationale map server er nogle dage bagefter med map opdateringerne og der er udfordringer med diverse andre ting bl.a. points. Så mit gæt er at det virker når Spørringvej bliver opdateret med de ændringer jeg har lavet. Den var skåret over 5 steder hvor hverken sving eller ligeud var tilladt.

Det blev rettet for nogle dage siden så det skal nok komme til at virke, ellers tager jeg bilen ud og tester det i næste uge :mrgreen:

/Sollok
AllNovice wrote:Kan sagtens se vejen, og har også opdaterert mange gange, men det ændrer ikke på det faktum at Navigation fra Spørring til Mejlby Toften stadig kører den lange vej omkring Ødum - selv om navigation er sat til "kortest", og ikke den kortesteste vej ad Spørringvejen. Hvorfor ?

PS. opldevet ved øvrige veje at det er fuldstændig ligegyldigt om Navigation sættes til Kortest eller Hurtigst. Hvorfor ?

VH. AllNovice
Har prøvet at Bruge Navigation d.d. kl. 13.00, og den finder stadig ikke Korteste vej til Mejlby Toften via Spørringvej - Stadig den lange vej som beskrevet ovenfor i citat.

Hvad sker der ? Virker det bare ikke ?

VH. AllNovice
AllNovice
Posts: 14
Send a message

Post by AllNovice
sollok wrote:Hej,

Spørringvej er rettet for nogle dage siden, der var nogle turns som ikke var tilladt hvilket betød at vejen ikke kunne gennemkøres i begge retninger. Prøv at opdatere kortet i din lokale client det kan godt gøre processen lidt hurtigere med at kunne "se" de nye veje. I Android clienten er det under Settings - Advanced - Data Transfer - Refresh Map

Når du har anlagt en vej kommer den op i vores editor system og en redaktør skal navngive og tage stilling til vejtype, ens retning osv. Når det er sket bliver den aktiv i løbet af xx dage.
Der står lidt mere om det her: http://www.waze.com/wiki/index.php?titl ... aze_app.3F

Giv det lige 7 dage mere, jeg har rettet rigtigt mange fejl ovre i Mejby også. Er der stadig problemer så giv mig en detaljeret beskrivelse af ruten.

/Sollok
Fra Højgårdsparken 41, spørring er der via den korteste vej til midt på spørringvej ca. 2 km. Når jeg bruger Waze til at Navigere skal jeg køre 8,9 km (ud på randersvej til ødum og til højre mod mejlby, til mejlby og til højre to gange for at komme til ca midt på spørringvej.

det er sxx da helt til klods hans og nu har forskellige medlemmer fået jeg ved ikke hvor mange point for at rette fejlen, der stadig ikke er rettet. Hvad sker der ? Det er da godt der findes andre Navigationsmuligheder !

I nat da jeg skulle hjem fra fjellerup strand - vestre klitvej - skulle jeg iflg waze også ud på en mærkelig rute uanset om jeg brugte hurtigste el. Korteste.

Valgte at bruge google maps og fik tre fuldstændig KORREKTE valgmuligheder.

Kommer Waze snart til at virke ? eller handler det mere om at få point hver gang der laves rettelser, ikke så meget om at lave det så det virker ?

Undskyld hvis det lyder en smule skarpt men nu har jeg faktisk skrvet om spørringvej i 3 uger, og det virker stadig ikke, ligesom jeg kan konstatere fejl på fejl med øvrige anvisninger.

Lad mig venligst høre fra jer hvad der er galt med Waze ?

Vh. AllNovice :?: :( :shock: :roll:
AllNovice
Posts: 14
Send a message

Post by AllNovice
Hvornår bliver fejlene rettet ?
sollok wrote:Hej,

Spørringvej er rettet for nogle dage siden, der var nogle turns som ikke var tilladt hvilket betød at vejen ikke kunne gennemkøres i begge retninger. Prøv at opdatere kortet i din lokale client det kan godt gøre processen lidt hurtigere med at kunne "se" de nye veje. I Android clienten er det under Settings - Advanced - Data Transfer - Refresh Map

Når du har anlagt en vej kommer den op i vores editor system og en redaktør skal navngive og tage stilling til vejtype, ens retning osv. Når det er sket bliver den aktiv i løbet af xx dage.
Der står lidt mere om det her: http://www.waze.com/wiki/index.php?titl ... aze_app.3F

Giv det lige 7 dage mere, jeg har rettet rigtigt mange fejl ovre i Mejby også. Er der stadig problemer så giv mig en detaljeret beskrivelse af ruten.

/Sollok
Rart at der er én der kan se fejlene, men ville blive mere glad hvis de blev rettet.
nogetandet wrote:Se det er en rigtig god beskrivelse du giver. Jeg fandt fejlen her:
Image
https://world.waze.com/editor/?zoom=6&l ... =206003463
Jeg har ikke rettet fejlen, så I kan se hvad det er der er galt ;)
Kommer Waze snart til at virke ? eller handler det mere om at få point hver gang der laves rettelser, ikke så meget om at lave det så det virker ?

Undskyld hvis det lyder en smule skarpt men nu har jeg faktisk skrevet om spørringvej i 3 uger, og det virker stadig ikke, ligesom jeg kan konstatere fejl på fejl med øvrige anvisninger.

Lad mig venligst høre fra jer, hvad der er galt med Waze ?

Vh. AllNovice :?: :( :shock: :roll:
AllNovice
Posts: 14
Send a message