Post Reply

Problem med WME?

Post by cloakingdevice
Jag har just börjat få problem i Chrome (inte testat andra browsers) med "Editable areas". Ser att nån mer har samma problem så verkar inte vara mitt fel :D Nån annan som upplevt det? Gäller både drives och ställen där jag är AM..

Edit: Verkar bara vara drives-områden. AM-områden funkar vid snabb koll..
cloakingdevice
Posts: 77
Has thanked: 14 times
Been thanked: 5 times

POSTER_ID:1705744

1

Send a message

Post by cloakingdevice
NeXTer wrote:Har haft problem med det ett tag, verkar ha att göra med att man ser för stort område och att det blir timeout. Zoomar jag in ett steg eller gör fönstret mindre fungerar det igen. Säkerligen "according to specification" som det brukar heta när man upptäcker ett problem. :P
Ah. Kan det ha att göra med Ctrl+- måntro.. Måste testa.
cloakingdevice
Posts: 77
Has thanked: 14 times
Been thanked: 5 times
Send a message

Post by cloakingdevice
Mitt problem består alltså i att jag inte fått editera alls. Zoom i Chrome var inte orsaken.. :sad:

Sent from my GT-N7105 using Tapatalk 2
cloakingdevice
Posts: 77
Has thanked: 14 times
Been thanked: 5 times
Send a message

Post by cloakingdevice
Ja, det bekräftade Waze Mapping Support typ.

Sent from my GT-N7105 using Tapatalk 2
cloakingdevice
Posts: 77
Has thanked: 14 times
Been thanked: 5 times
Send a message

Post by cloakingdevice
Funkar nu igen för min del.. Stötte på dock felet med å, ä och ö när det kom en UR om Vallåkra..
cloakingdevice
Posts: 77
Has thanked: 14 times
Been thanked: 5 times
Send a message

Post by cloakingdevice
Quinness wrote:Jag har en relaterad fråga: När jag lägger namn på vägar som innehåller svenska tecken så blir det bara ett frågetecken i en svart ruta. Ett exempel : https://world.waze.com/editor/?lon=15.1 ... TTTTTTTTFT Ska vara "Fatmomakke, Marsfjällen" (där ä blir problem), men en av er, vägens riddare har städat upp efter mig på andra platser, tack.
Men vad kan detta bero på? Jag kör Linux-distributionen openSUSE med Chromium 30.0.1553.0. Det ser ut som jag skriver i UTF-8 medans waze använder ISO-8859-15, utan att jag kan verifiera det. Vad är mjukvaran som fungerar så fint för er?
/Johan
lindq wrote:
ulle2 wrote:Upplever inga sådana problem.

Däremot kan jag inte söka på vissa orter och det verkar höra ihop med svenska tecken, t ex Strängnäs och Södertälje. Får upp en droplista som är nonsens, ibland med utländska orter. Någon annan som upplever samma sak?
Är det generella problem med sökning? Jag lyckas t.ex. inte hitta Ormbunksvägen på Värmdö (https://world.waze.com/editor/?lon=18.6 ... =150031070) i varken LiveMap eller mobilen. Letar jag upp den på kartan kan jag välja den och lägga en rutt, men jag hittar den inte vid sökning. Den enda träff jag får som är relevant är "Gustavsberg, Varmdo" (notera de "internationaliserade" svenska tecknen).
För nån minut sen kunde jag inte söka upp Göteborg i Wazesökningen men via Google o Foursquare.

Sent from my GT-N7105 using Tapatalk 2
cloakingdevice
Posts: 77
Has thanked: 14 times
Been thanked: 5 times
Send a message

Post by Daisuke-Jigen
Ortsnamn som börjar med bokstaven "Å" har jag aldrig fått att fungera, men nu upplever jag samma fenomen med "ä" och "ö".
En sökning efter orten "Äsköping" ledde mig hit: https://world.waze.com/editor/?zoom=4&l ... TTTTTTTTTT
så någonting stämmer inte alls...
Daisuke-Jigen
Area Manager
Area Manager
Posts: 55
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times
Send a message

Post by Daisuke-Jigen
Peter_Jac wrote:Jag använder Chrome och har märkt någon gång under dagen, så slutar möjligheten att editera.
Är inte AM, så i mitt fall gäller det bara drives. Möjligtvis kan jag komma åt editeringen om jag zoomar in, eller ut något steg.
Har även provat IE under dessa tillfällen, men det fungerar inte heller. Det enda jag kan göra då är att ta en eller några koppar kaffe. ;)
Väntar jag en timme eller så, så brukar det fungera igen.
Vet inte vad det kan bero på.

/Peter
När det händer, visar ditt körda område "Area" ? Det var vanligt för ett par veckor sedan att databasen som håller reda på körda områden gick ned och alla vägar visades som låsta...
Daisuke-Jigen
Area Manager
Area Manager
Posts: 55
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times
Send a message

Post by Daisuke-Jigen
Peter_Jac wrote:Ja, även mitt körda område blir grått, om det är så du menar. Och alla vägar visas som låsta.

/Peter
Precis.

Kom inte heller åt mitt AM-område, vare sig med Firefox eller Chromium. Det felet låg hos Waze i alla fall.
Daisuke-Jigen
Area Manager
Area Manager
Posts: 55
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times
Send a message

Post by lindq
ulle2 wrote:Upplever inga sådana problem.

Däremot kan jag inte söka på vissa orter och det verkar höra ihop med svenska tecken, t ex Strängnäs och Södertälje. Får upp en droplista som är nonsens, ibland med utländska orter. Någon annan som upplever samma sak?
Är det generella problem med sökning? Jag lyckas t.ex. inte hitta Ormbunksvägen på Värmdö (https://world.waze.com/editor/?lon=18.6 ... =150031070) i varken LiveMap eller mobilen. Letar jag upp den på kartan kan jag välja den och lägga en rutt, men jag hittar den inte vid sökning. Den enda träff jag får som är relevant är "Gustavsberg, Varmdo" (notera de "internationaliserade" svenska tecknen).
lindq
Area Manager
Area Manager
Posts: 326
Has thanked: 24 times
Been thanked: 28 times
Send a message