Nieuw hier? Stel je even voor!

[ img ] Kaart aanpassingen | Wegwerkzaamheden

Moderators: Benelux - Regional Managers, Benelux - Local Champs, Benelux - Country Managers

Postby fvwazing » Sat Jun 02, 2012 11:56 am

Gebeurt ook niet altijd, maar soms. Moet je misschien Preview voor aanklikken? Ik gebruik zelf meestal Tapatalk, daar is het weer anders.
fvwazing

Has thanked: 415 times
Been thanked: 385 times

Postby fvwazing » Sat Jun 02, 2012 7:08 am

wokkel62 wrote:Had al wat gepost dacht ik, maar ik zie het niet meer terug,

Daar zijn we allemaal al eens ingetrapt; als je een bericht schrijft krijg je éérst nog een preview te zien die je nog eens moet bevestigen.

Welkom in de club!
fvwazing

Postby maantje76 » Sat May 19, 2012 5:54 pm

Mad-Axeman wrote:Hoi, ik rijd al een tijdje met Waze. Heb enige tijd Waze aan de kant gezet omdat het problemen gaf met muziek afspelen op m'n telefoon. Sinds dat probleem uit de wereld is, ben ik weer dankbaar gebruiker van Waze.

Mijn naam is Alex Bron, mijn auto is een Ford Focus station (lease), ik woon in Helmond en werk voor een "system integrator" (automatisering). Zodoende reis ik aardig wat.

'k Ben door mijn zwager op Waze gewezen en heb inmiddels de vlam alweer doorgegeven aan een vriend die het in mijn auto zag en nu zelf ook enthousiast wazer is.

Welkom! Welke System integrator? ;)
maantje76
Coordinators
Coordinators

Has thanked: 111 times
Been thanked: 318 times

Postby maantje76 » Sat Apr 07, 2012 1:01 pm

rwstout wrote:Hallo,

Ik ben René Stout.
Ik woon tegenwoordig in Drenthe en ben "Bij Huus" (met de VUT).
Ik heb een zwak voor Open Source en gemeenschapsinspanningen. Toen ik Waze tegen kwam, was ik dan ook snel verkocht. Ik gebruik de Tomtom er nog wel bij, want de adviezen van Waze zijn soms onbegrijpelijk.
Ik probeer me alle foutjes te herinneren en die dan zo snel mogelijk te herstellen. Leuk werk, maar tijdrovend.
Tot ziens op het forum.

Welkom René!
maantje76
Coordinators
Coordinators

Postby maantje76 » Tue Apr 03, 2012 10:55 pm

fvwazing wrote:... zet wel "voorkeur voor snoepjes eten" uit als je een spoedgeval hebt!

Hahaha. Als ze er maar binnen een kwartier zijn toch bij een A1 spoedgeval?
maantje76
Coordinators
Coordinators

Postby fvwazing » Tue Apr 03, 2012 9:21 pm

Jvoambu wrote:
Jvoambu wrote:
Ach, vandaag duffe dag, alleen bij de voertuigcontrole de blauwe lampen nog maar aangehad, maar over het algemeen vermaak ik me best :)

Vandaag was wel grappig.... Hoop wazers gezien vandaag... iemand mij gezien? Gele vrachtwagen met 120 tussen Amsterdam en Enschede heen en weer? heen nog met een paar blauwe lampjes en af en toe wat getoeter... :P

http://www.youtube.com/watch?v=trdTgaFUAuk

Zo hé - ruig ding, maar zet wel "voorkeur voor snoepjes eten" uit als je een spoedgeval hebt!
fvwazing

Postby maantje76 » Sat Mar 31, 2012 9:40 am

Welkom!
maantje76
Coordinators
Coordinators

Postby maantje76 » Thu Mar 01, 2012 12:37 pm

fons56 wrote:Hi mijn naam is Fons rij per jaar een 60000 km. vnl tussen omgeving BoZ en Rotterdam.
Vind Waze helemaal te gek maar heb nog wel wat vragen, m.n. over pingen en over
"My Dashboard "e.d. Die zal ik wel op een andere plaatszetten. In ieder geval leuk stukje programmatuur

welkom!
maantje76
Coordinators
Coordinators

Postby maantje76 » Mon Jan 30, 2012 11:57 am

rolandoww wrote:Ok. Moet ik daar een topic voor openen dan? Lijkt me zo vervuilend voor het forum. Bovendien tijdrovend voor de area managers.

De rontonde die ik heb geplaatst, heb ik wat groter moeten maken om de wegen aan te laten sluiten. Voor mijn gevoel zou hij iets omhoog geplaatst moeten worden, maar kreeg dat niet voor elkaar. Maar hoe precies is die map nu eenmaal?

Of zou hij zichzelf automatisch corrigeren als ik of anderen er overheen rijden?

Ohja, wat ik me ook afvroeg: ik las ergens dat als er twee mensen over een nieuwe weg rijden, deze weg dan automatisch wordt opgenomen in de kaart. Moeten dit twee verschillende mensen zijn, of kan het ook dat ikzelf een paar keer over die weg rijd?

Open gerust een nieuw topic. Deze kan eventueel door andere weer gebruikt worden voor dit soort situaties. Eventueel kan een moderator hem 'in een ander hokje stoppen', als hij ergens anders thuis hoort.

En tijdrovend? Vele handen maken...

Tja en altijd proberen zo nauwkeurig mogelijk te werken. Als de rotonde teveel afwijkt zal je op de kaart niet meer op de weg blijven plakken en is hij even 'de weg kwijt'.

Een rotonde hoeft niet groter te zijn omdat de aansluitende wegen te kort zijn. Maak die langer ;-)

Dat nieuwe wegen toegevoegd worden als je er overheen rijd klinkt leuk! Maar nee, dat is niet het geval! Waze is ook daar 'gewoon' de weg kwijt. Je kan zo'n weg opnemen met de 'pave' functie. Je kan deze in de editor dan finetunen en voorzien van naam.

Wat waze wel doet is o.a. Rijrichtingen aanpassen. Alleen door te 'locken' zal dat niet gebeuren. Daarom 1-richtingswegen en rotondes altijd locken. Anders loop je de kans je over een tijdje een 2 richtings rotonde hebt ;-)
maantje76
Coordinators
Coordinators

Postby maantje76 » Mon Jan 30, 2012 9:32 am

rolandoww wrote:Ik heb een stukje weg verbeterd, denk ik, door een rotonde toe te voegen. Spannend. Wat gaat er nu gebeuren? Wordt dit gecontroleerd door de area manager?

dit wordt niet door een A(rea) M(anager) gecontroleerd.

Laatste tijd wordt de kaart ongeveer wekelijks geüpdate. Dit is een proces dat door Waze zelf op de server gedaan wordt, en veel tijd vergt. Je kan zien tot wanneer wijzigingen op de kaart staan, door te kijken naar de datum welke onder de Livemap staan. Zie world.waze.com/livemap.

Op dit moment duurt de update wat langer dan we gewent zijn. Dit heeft waarschijnlijk te maken met de implementatie van de nieuwe versie van de map editor.

Je zou eventueel een 'permalink' kunnen plaatsen op het forum. Zodat ren van de ervaren AM's vast eens mee zou kunnen kijken naar je aanpassing. Op de positie waar je de kaart aangepast hebt, even klikken op permalink, rechtsonder de de editor. Vervolgens de url uit de adresbalk van de browser kopiëren en plakken (posten) op het forum. Wij weten dan de 'exacte' locatie...
maantje76
Coordinators
Coordinators

PreviousNext

Return to Nederland