Get a sneak peek at whats next for Permanent Hazards on our April 7th Office Hours!
Post by avozetta
Morfar wrote: Mon Dec 12, 2022 8:39 am 60.426468, 13.256496

Sidoväg måste kopplas på Europavägen.

 
Fixat
avozetta
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 2599
Has thanked: 39 times
Been thanked: 293 times
Send a message
/Anders
Sweden Wiki Master, Sweden Waze Champ, Sweden Country Manager, AM in Sweden/Stockholm area, Waze Beta Tester
Sony Xperia 5 IV Android 13

Post by avozetta
Pee3 wrote: Wed Mar 01, 2023 6:46 pm Hittade en kartkommentar om fel hastighet som ligger utanför mitt område i Norrköping.  Länk

Kan någon L4+ fixa det.
 
 

 
Fixar
 
avozetta
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 2599
Has thanked: 39 times
Been thanked: 293 times
Send a message
/Anders
Sweden Wiki Master, Sweden Waze Champ, Sweden Country Manager, AM in Sweden/Stockholm area, Waze Beta Tester
Sony Xperia 5 IV Android 13

Post by avozetta
Vandraren wrote: Mon Jun 19, 2023 5:29 pm Tunneln https://waze.com/editor?env=row&lat=63. ... 22.8259445 på Rv 87 (låst, nivå 4) är avstängd 26/6-3/7.

https://www.trafikverket.se/om-oss/nyhe ... n-26-juni/

 
Inlagd
avozetta
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 2599
Has thanked: 39 times
Been thanked: 293 times
Send a message
/Anders
Sweden Wiki Master, Sweden Waze Champ, Sweden Country Manager, AM in Sweden/Stockholm area, Waze Beta Tester
Sony Xperia 5 IV Android 13

Post by avozetta
Morfar wrote: Tue Jul 18, 2023 7:47 pm Fel vägtyp i rondell 61.000431, 14.537573

 
Fixat
avozetta
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 2599
Has thanked: 39 times
Been thanked: 293 times
Send a message
/Anders
Sweden Wiki Master, Sweden Waze Champ, Sweden Country Manager, AM in Sweden/Stockholm area, Waze Beta Tester
Sony Xperia 5 IV Android 13

Post by Barilla_SWE
Här har det förändrats en hel del.
Se bifogad skiss för hur det ser ut nu. Blått är ny vägdragning och rött ska bort.
https://www.waze.com/sv/livemap/?zoom=1 ... n=14.20646
Barilla_SWE
Posts: 90
Has thanked: 40 times
Been thanked: 5 times
Send a message
Attachments

Post by Barilla_SWE
ulle2 wrote: Tack för info. Har gjort om vägarna. Kolla gärna att det blev rätt.

/Ulle
Nu ser vägarna rätt ut. Det är bara en infart till parkeringen som saknas (röd linje nord-syd) samt att det är tillåtet att fortsätta åt väster på Kompanigatan (den gata som är markerad).
Sen vet jag inte om man ska separera gatorna enligt bilden (röd linje väst-öst), eller inte.

/Barilla
Barilla_SWE
Posts: 90
Has thanked: 40 times
Been thanked: 5 times
Send a message
Attachments

Post by Barilla_SWE
ulle2 wrote:
Barilla_SWE wrote:
ulle2 wrote: Tack för info. Har gjort om vägarna. Kolla gärna att det blev rätt.

/Ulle
Nu ser vägarna rätt ut. Det är bara en infart till parkeringen som saknas (röd linje nord-syd) samt att det är tillåtet att fortsätta åt väster på Kompanigatan (den gata som är markerad).
Sen vet jag inte om man ska separera gatorna enligt bilden (röd linje väst-öst), eller inte.

/Barilla
Har lagt till parkeringsvägen och tagit bort svängbegränsningen. Extrasegmentet vid korsningen behövs dock inte.

Den parkeringsväg du har lagt till skall ha "street" satt till none och "city" till Jönköping.

/Ulle
Jag har justerat den väg som jag skapade tidigare.
Nu är jag nöjd, med alla gatorna :)
Tack för hjälpen.

/Barilla
Barilla_SWE
Posts: 90
Has thanked: 40 times
Been thanked: 5 times
Send a message

Post by Barilla_SWE
Kan någon ändra så denna infart är tillåten från båda håll?
Jära - Rv40
Barilla_SWE
Posts: 90
Has thanked: 40 times
Been thanked: 5 times
Send a message

Post by Barilla_SWE
Kan någon hjälpa mig förstå vad som hänt med denna korsning?
Jag har valt 26S, men samma fenomen finns på segmentet norr om korsningen också.
Det är alltså två pilar, både en grön och en röd. Det finns ingen begränsning i denna korsning, så de förbjudna svängarna ska tillåtas.

/Barilla
Barilla_SWE
Posts: 90
Has thanked: 40 times
Been thanked: 5 times
Send a message

Post by Barilla_SWE
michanraichuu wrote:
Barilla_SWE wrote:Kan någon hjälpa mig förstå vad som hänt med denna korsning?
Jag har valt 26S, men samma fenomen finns på segmentet norr om korsningen också.
Det är alltså två pilar, både en grön och en röd. Det finns ingen begränsning i denna korsning, så de förbjudna svängarna ska tillåtas.

/Barilla
Det är två segment som går parallellt på den platsen. Ta bort det ena.
Jag kan bara se ett segment. Är det 26an du menar, för i så fall har inte jag behörighet att ändra segmenten (level 3 krävs), så det kanske är därför jag inte kan se det parallella du nämner?
Barilla_SWE
Posts: 90
Has thanked: 40 times
Been thanked: 5 times
Send a message