Get a sneak peek at whats next for Permanent Hazards on our April 7th Office Hours!

Post Reply

Rv 44 Herrestad, Uddevalla

Post by crazed_out
Hej!

Jag har en fundering som gått omkring med ett tag. Rv. 44 mellan Uddevalla och Torp är till viss del motorväg och till viss del fyrfilig väg utan mitträcke. Den delen som är utan mitträcke skulle behöva dra ihop till en dubbelriktad väg i kartan för att undvika ett flertal punkter som genererar automatiska fel av typen "vägarna är nära varandra, men verkar inte sitta ihop". Jag har makerat aktuella segment i länken. Kan ni ta en titt och se vad ni tycker? Jag kan absolut göra mergningen av vägarna om det ska göras, men i så fall behöver det låsas upp av någon med nivå 5.

https://www.waze.com/editor/?lon=11.847 ... 93&env=row

/Anders
crazed_out
Posts: 150
Has thanked: 14 times
Been thanked: 6 times

POSTER_ID:5562992

1

Send a message

Post by crazed_out
Tack Sverker!

Jag har byggt om Rv.44 förbi Herrestad, Uddevalla. Ska kolla hur det ser ut när ändringarna kommer ut i appen. Krysset Tavlegatan är inte det som varit problem med utan det är krysset Undavägen som strulat mest. Tavlegatan har byggts om rejält och jag tror att den ändringen jag gjort idag ska matcha verkligheten bättre. Ska ut till Torp om en stund och passar på att kolla lite skyltar när jag ändå åker.

Oh, just det. Det finns en junction för mycket i rondellen vid Kurverödsleden, den var låst med olika nivåer så jag kom inte åt att ta bort den. Hade redan sparat när jag upptäckte det.

/Anders
crazed_out
Posts: 150
Has thanked: 14 times
Been thanked: 6 times
Send a message

Post by crazed_out
Tack Sverker!

Jag kom på sent i natt att jag inte ändrat namn på 44:an, men det hade ju du redan fixat. Jag ska hålla lite koll framöver. Det händer en hel del saker ute vid Torp just nu.

Förresten, det byggs en helt ny väg och trafikplats på E 6:an i höjd med IKEA. Det är ett arbete som kommer att pågå och påverka trafiken en bit in på 2015. Är det någon idé att ändra och flytta motorvägen i samband med att trafiken leds om på ena eller andra sidan av den bro som byggs? Jag kände spontant att det kan finnas en tanke med att göra det eftersom det påverkar framkomligheten, men samtidigt är det ju verkligheten som ska styra och verkligheten är ju att motorvägen inte flyttats.

/Anders
crazed_out
Posts: 150
Has thanked: 14 times
Been thanked: 6 times
Send a message

Post by SverkerN
Visst är det så att den delen skulle kunna slås samman. Speciellt om det genereras felrapporter där. Jag har sänkt låsnivån för de markerade segmenten.

Det kan också vara aktuellt att lägga in en svängfil mot Tavlegatan. Jag vet inte om det genererats några felrapporter där? Om inte så väntar vi med svängfilen.

/Sverker
SverkerN
EmeritusChamps
EmeritusChamps
Posts: 2015
Has thanked: 47 times
Been thanked: 189 times
Send a message

Post by SverkerN
Rondell omgjord. Låsnivå sänkt. Vägnamn ändrat från "44 V" till "44" för den del som är dubbelriktad. Ändrade till grön svängpil från Tavlegatan mot 44 Ö.

Återkom om det är något mer.

/Sverker
SverkerN
EmeritusChamps
EmeritusChamps
Posts: 2015
Has thanked: 47 times
Been thanked: 189 times
Send a message

Post by SverkerN
Om kartan ska ritas om beror på hur länge den tillfälliga vägen används. Är det ca 1 månad eller mer så tycker jag att väggeometrin ska justeras.

/Sverker
SverkerN
EmeritusChamps
EmeritusChamps
Posts: 2015
Has thanked: 47 times
Been thanked: 189 times
Send a message