Get a sneak peek at whats next for Permanent Hazards on our April 7th Office Hours!

Post Reply

Poäng för körda mil.

Post by annicalew
Börjar tröttna lite nu. Jag har kört ett par hundra mil utan att få poäng för dem. Känns ju väldigt konstigt att inte kunna kontakta någon om detta heller. Är det fler som råkat ut för samma sak? Har sett liknande poster om detta förra året och svaret i forumet var att waze var medvetna om problemet och arbetar på det. Det verkar ju inte hänt något alls...
En annan sak; Enligt bonustabellen skall man ju få poäng första veckanman kört 4 dagar i rad. Jag har nog använt waze 40 dagar i rad utan att få bonuspoängen. Tråkigt!
Skulle vara kul med en kommentar från någon som vet ;-)
annicalew
Posts: 1

POSTER_ID:16932929

1

Send a message

Post by m8575
Jag hade nyligen ett glapp på en vecka...


Anders
m8575
Posts: 19
Send a message

Post by Sb40plus
Det beror på att Waze tappar kontakten med nätverket. GPSen fungerar ändå, så man kan bara se det på den lilla röda symbolen uppe till vänster. Notera att om nätkontakten försvunnit en liten stund och sedan återkommer, så försvinner symbolen, men kommunikationen fungerar ofta inte ändå. Det enda sättet att vara säker är att starta om appen när det händer.
Om du inte ser några andra användare på skärmen har du inget fungerande nätverk.
Sb40plus
Posts: 69
Send a message

Post by Sb40plus
Ja, men om du zoomar ut en bit bör du kunna se användare eller rapporter oavsett plats och tid.
Sb40plus
Posts: 69
Send a message

Post by TripleKey
Sb40plus wrote:Om du inte ser några andra användare på skärmen har du inget fungerande nätverk.
Fast det beror lite på var man befinner sig. Jag är oftast ensam på kartan även när nätverket fungerar...
TripleKey
Area Manager
Area Manager
Posts: 90
Has thanked: 25 times
Been thanked: 7 times
Send a message

Post by ulle2
Hej!

Från tid till annan kan det vara problem med uppdateringen av poäng men de landar alltid på kontot till slut. Själv har jag dock inte noterat några problem nyligen. Var också noga med att välja rätt server. Loggar du in på t ex den amerikanska servern syns inte dina poäng.

/Ulle
ulle2
Waze Global Champs
Waze Global Champs
Posts: 2966
Answers: 1
Has thanked: 90 times
Been thanked: 460 times
Send a message

Post by wazite
Du är i varje fall inte ensam. Jag har inte fått ett poäng på åtminstone två veckor trots åtskilliga mil körda. Men jag har inte tappat någon placering heller så jag hoppas det kommer igång snart.

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
wazite
Posts: 3
Been thanked: 2 times
Send a message

Post by wazite
Jo att Waze slutar rapportera om den tappar kontakten har jag lärt mig. Kan säga att det är ett elände när man delat sin position och måste starta om hela tiden. Men jag har fått mina poäng nu med en fördröjning på nästan tre veckor.

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
wazite
Posts: 3
Been thanked: 2 times
Send a message