Get a sneak peek at whats next for Permanent Hazards on our April 7th Office Hours!
Post by lindq
Nej, det kan man nog utgå ifrån är "glada användare" som skapat. De är som du ser inte godkända, och de flesta skapade av ej inloggade användare ("world_xxxxxxx").
lindq
Area Manager
Area Manager
Posts: 326
Has thanked: 24 times
Been thanked: 28 times
Send a message

Post by lindq
Det börjar rasa in automatiska felrapporter eftersom man inte längre (varken i verkligheten eller enligt kartan) kan köra som man gjorde tidigare. Jag höjde låsnivån på ett par segment till tre för att undvika att någon som inte vet kopplar ihop de vägar som just delats.
lindq
Area Manager
Area Manager
Posts: 326
Has thanked: 24 times
Been thanked: 28 times
Send a message

Post by lindq
Det är ju snyggare egentligen. Gör gärna det.
lindq
Area Manager
Area Manager
Posts: 326
Has thanked: 24 times
Been thanked: 28 times
Send a message

Post by lindq
Rättat
lindq
Area Manager
Area Manager
Posts: 326
Has thanked: 24 times
Been thanked: 28 times
Send a message

Post by lindq
Går Bifrostgatan in i den nybygda rondellen?
https://www.waze.com/sv/editor/?lon=11. ... =250183713
lindq
Area Manager
Area Manager
Posts: 326
Has thanked: 24 times
Been thanked: 28 times
Send a message

Post by lindq
Om det är du som öppnat dem borde du få en notifiering i appen samt ett mail om vem som stängt den. Kontakta användaren här via forumet.
lindq
Area Manager
Area Manager
Posts: 326
Has thanked: 24 times
Been thanked: 28 times
Send a message

Post by lindq
Jag lade in tidsbaserade svängbegränsningar kring Vasaplatsen med anledning av spårarbetena (och följande vägavstängningar). Någon får gärna dubbelkolla dem.
lindq
Area Manager
Area Manager
Posts: 326
Has thanked: 24 times
Been thanked: 28 times
Send a message

Post by lindq
petkr4 wrote:Restriktion på vägen är att föredra.
Det KÄNNS snyggare med restriktion på vägen snarare än restriktion på svängen (det är ju hela vägen som är avstängd). Finns det någon best practice på vilket man ska använda?
lindq
Area Manager
Area Manager
Posts: 326
Has thanked: 24 times
Been thanked: 28 times
Send a message

Post by lindq
Jag har kopplat isär sådana tidigare, som varit ihopkopplade.
Vandringsleder ska inte läggas in i tättbebyggt område, så rent strikt skulle man kunna ta bort dem. Jag tror dock det finns en risk att man får en del felrapporter (automatiska) av de som har Wze på när de går och cyklar dem, samt att någon annan kommer lägga in dem igen. Mitt förslag är att se till att de inte är kopplade (om de korsar vägar, så se till att det inte finns någon kopplingspunkt) och sedan låsa dem på en hög nivå.
lindq
Area Manager
Area Manager
Posts: 326
Has thanked: 24 times
Been thanked: 28 times
Send a message

Post by lindq
Fartkameror, Norrleden har varit raderade, felvända mm. Jag lade in dem igen efter bästa förmåga och Trefikverkets data, men är osäker på hastighetsgränserna. Det ser ut som om den västra står på en 80-sträcka och den östra på en 60, men är det någon som har förstahandsuppgifter som kan kontrollera/rätta?
https://www.waze.com/sv/editor/?env=row ... 022&zoom=4
lindq
Area Manager
Area Manager
Posts: 326
Has thanked: 24 times
Been thanked: 28 times
Send a message