Post by Leorenaud
Welkom Thies en Johan.
Veel plezier bij het bewerken van de kaart.
Wat ik jullie kan aanraden is de wiki eens door te lezen, daar staat een heleboel informatie waar je wat aan kunt hebben.
Verder is veel doen en vooral ook vragen stellen en luisteren/lezen naar andere ervaren editors heel belangrijk. Zo hebben we ook een apart chat-kanaal waar bijna altijd wel meerdere mede editors online zijn om te helpen. Je kan je ervoor hier inschrijven.
Leorenaud
Waze Global Champs
Waze Global Champs
Posts: 2681
Has thanked: 141 times
Been thanked: 495 times
Send a message

Post by Leorenaud
Welkom Hans,

Leuk om te horen dat je tevreden bent met de Waze app.
Wat betreft jouw snelheidsvraag die heb ik in jouw andere post al beantwoord.
En wat betreft die 10% van jouw reistijd.
Die zal voornamelijk zijn beïnvloed door de Corona maatregelen.
Maar Waze is internationaal al wel bezig om de ETA berekening te verbeteren, vanwege het weinige verkeer dat nu op de weg is.
Leorenaud
Waze Global Champs
Waze Global Champs
Posts: 2681
Has thanked: 141 times
Been thanked: 495 times
Send a message

Post by Lilywusky1
Ik ben Liliane van der Wiel (al is het nu nog Dave, maar over een paar jaar niet meer. Ik ben bezig met transgender traject), ik ben 21 jaartjes jong,
Ik woon in De Zilk, Zuid Holland. Ik werk in Lisse.
Ik heb geen auto, maar kom overal op mijn scooter, een Yamaha Neos uit 2000 of 2002 (ik vergeet altijd welk jaar het nou is, haha).
Ik zou graag Area Manager worden van mijn woongebied, maar zit momenteel nog niet aan de vereiste hoeveelheid edits etc, maar dat komt nog wel. Graag wil ik dit, omdat ik van nauwkeurigheid houd, en graag alles netjes houd. Kom ik iets tegen wat krom staat op de kaart als het recht moet, dan zorg ik dat het zo netjes mogelijk is.
Lilywusky1
Posts: 26
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times
Send a message

Post by Lilywusky1
kdevries wrote:Welkom Liliane,

We zijn blij met elke nieuwe editor. Het kan inderdaad nog al lang duren voor je aan de eisen van Area Manager hebt voldaan.

Je zegt dat je op een scooter rijdt. Doe dit liever niet met Waze aan. Waze is gebaat bij goede informatie van de ritten die de gebruikers maken. Waze is bedoeld voor automobilisten en kent nog geen andere voertuigtypes.
Door met je scooter te rijden met Waze aan vervuil je de database. Je rijdt bv met je scooter langs een file, waardoor waze denkt dat de file is opgelost of je rijdt over een weg die niet toegankelijk is voor auto's.

Veel info is te vinden in de wiki of in oude topics op het forum.

Groet,

Katrinus
Dat idee had ik al, daarom rijd ik alleen over gewone wegen, en ik ben een beschaafd bestuurder, dus ik rijd niet tussen auto's in een file door, vind ik veel te gevaarlijk, haha. Plus, als ik een file, of wat voor ander soort gebeurtenis wat ik kan melden, zie, dan meld ik het ook altijd. Dus dat komt wel goed.
Lilywusky1
Posts: 26
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times
Send a message

Post by LJack2k
Hallo iedereen!
Ik gebruik al een tijdje Waze en heb nu 13k punten in 9 maanden tijd. Ik rijd niet het hele land door, maar wel dagelijks woon werk verkeer. Ben een beetje bezig met de editor. Heb er nog wel moeite mee. Ik woon in Arnhem en werk in Duiven. Vooral Arnhem zuid ben ik goed bekend mee en daar probeer ik Waze in te verbeteren. Leuk om te zien dat er een Waze communitie is.
LJack2k
Posts: 2
Send a message

Post by LKikk
Hallo Wazers,

Ik ben Luc en sinds kort op Waze, ik rij vooral rond in Gelderland en Overijssel echter zonder specifieke route Sinds een week rij ik rond op Waterstof en zou graag zien dat deze brandstof ook ergens wordt toegevoegd :).
Map editor vergt zo te zien wat training maar ik vind het gehele waze concept geweldig.
LKikk
Posts: 1
Send a message

Post by LoekV
Hoi allemaal, ik ben Loek. Pas geleden ben ik begonnen met Waze, ik ben echter al langer bezig met het bewerken van andere kaarten. Ik heb een vrij oude telefoon (Samsung Galaxy Spica) en Waze draait daar niet echt lekker op, maar ik zal die problemen in een apart topic vertellen. Hopelijk kunnen de problemen snel opgelost worden en kan ik me wat meer verdiepen in Waze :-).
LoekV
Posts: 18
Been thanked: 1 time
Send a message

Post by low-flying-object
Hallo
Mijn naam is Martijn.
Ik gebruik Waze nu al een tijdje om dagelijk door de ring van rotterdam te komen.
Tijdens mijn studie veel gebruik gemaakt van GIS systemen en nu ook aanpassingen/aanvullingen aan het maken met de editor.

Wilde ook aanpassingen maken op plekken waar ik op vakantie of bekend ben maar zag dat dat nog niet mocht op basis van mijn rang en ik nog niet met waze heb gereden.
low-flying-object
Posts: 1
Send a message

Post by Lspacenl
Hi,
Ik ben Peter. Ik woon in Geldrop en doe kwaliteitsborging in de weg en waterbouw.
Dat betekent dat ik van het ene project naar het andere hop en meestal ver van huis. Ben al een paar jaar een trouw Waze gebruiker. Ten eerste omdat het goed werkt en ten tweede omdat ik van harte achter het open source kartakter sta.
Ik heb op het moment 96669 punten en dat levert mij een ranking van 32264. Ik weet niet of dat een nationale of internationale ranking is maar het is de enige die ik zie.

Verder rijdt ik op het moment rond in een Skoda Octavia 2.0 TDI (station) en zit ik per dag ca 300 km op de weg.
Lspacenl
Posts: 1
Send a message

Post by lvschouwen
Lucas (user lvschouwen) dagelijks van Alkmaar naar Den Haag en v.v.
Lid van het Waze Beta team, en sinds kort ook wat aan het editten op de kaart. Vooral rond Alkmaar zul je wat wijzigingen van me tegen komen
lvschouwen
Posts: 2
Send a message