Post by lindq
Fixat.
lindq  
Area Manager
Area Manager
Posts: 326
Has thanked: 24 times
Been thanked: 28 times
Send a message

Post by lindq
Om man ser varje korsningspunkt som en egen korsning borde man väl kunna göra en at-grade delning just där han visar?
lindq  
Area Manager
Area Manager
Posts: 326
Has thanked: 24 times
Been thanked: 28 times
Send a message

Post by lindq
Enligt GP kommer kanalmursreparationen utmed Norra Hamngatan att pågå åtminstone till maj, troligen längre. Jag har förlängt avstängningen på kartan till 15 maj.
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.260 ... -hamngatan
lindq  
Area Manager
Area Manager
Posts: 326
Has thanked: 24 times
Been thanked: 28 times
Send a message

Post by lindq
Jag följde upp en tidigare felrapport kring trängselskatten vid Betalstation 24 (https://www.waze.com/editor/?env=row&lo ... 52.2355555).
Lägger jag en rutt förbi denna på en helg hamnar den över tullvägen. Jag har inte koll nog att lyckas reda ut var missen är, men någon restriktion behöver uppdateras.
lindq  
Area Manager
Area Manager
Posts: 326
Has thanked: 24 times
Been thanked: 28 times
Send a message

Post by lindq
Jag kan dubbelkolla nästa helg innan du lägger för mycket tid på det. :)
Jag kör numera med "Undvik betalvägar" satt till "av" så jag får betalrutter med i resultaten. När jag sökte en rutt från Chalmers till Saltholmen i lördags fick jag (minst) tre förslag, varav ett var över en betalväg. Såvitt jag förstått borde dessa betalvägar vara stängda under helg/kväll, på samma sätt som de fria vägarna är stängda under dagtid, så man borde inte fått med dem alls, väl?
lindq  
Area Manager
Area Manager
Posts: 326
Has thanked: 24 times
Been thanked: 28 times
Send a message

Post by lindq
Jo, jag känner till att det är en lokal workaround (mycket smart, dessutom). Det jag noterade var alltså att jag i helgen fick en rutt som gick över något som markerades som tullväg. En väg som alltså skulle vara stängd vid den tidpunkten.

Men om jag tittar på uppsättningen ser det ut som det BÅDE är restriktioner på segmenten OCH på svängarna in på den. Ska det vara så? Räcker det inte med att bara ha restriktioner på ena stället?
lindq  
Area Manager
Area Manager
Posts: 326
Has thanked: 24 times
Been thanked: 28 times
Send a message

Post by lindq
Sedär. Tackar.
lindq  
Area Manager
Area Manager
Posts: 326
Has thanked: 24 times
Been thanked: 28 times
Send a message

Post by lindq
Jag har lagt in avstängning av Stadstjänarebron, samt uppfarten på Götaälvbron från Centralen från Feb 1. Den förra ska rivas, vad som händer med den senare på lång sikt är inte klart för mig. De svängda broarna mellan Norra/Södra sjäfarten ska vara öppna för att ersätta Stadstjänarebron, så jag satte slutet på avstängningen av den östra av dem att sluta samtidigt som den andra bron stängs.
lindq  
Area Manager
Area Manager
Posts: 326
Has thanked: 24 times
Been thanked: 28 times
Send a message

Post by lindq
Detaljerna på http://www.trafikverket.se/contentasset ... an2017.pdf sade att "bananbroarna" skulle vara öppna. Är den östraste fortfarande stängd?
Den säger också att uppfarten från E45 via Centralen är stängd, men nämner inget om infarten från Femman utan att "Trafiken som kommer från Hamntorgsgatan och p-hus Nordstan kommer fortsatt kunna ta sig till Hisingen via Göta Älvbron enligt tidigare trafikföring."
lindq  
Area Manager
Area Manager
Posts: 326
Has thanked: 24 times
Been thanked: 28 times
Send a message

Post by lindq
Jag åkte förbi i eftermiddags och i alla fall bananbron är öppen. Övriga avstängningar ser också rätt ut så vitt jag kunde se.
lindq  
Area Manager
Area Manager
Posts: 326
Has thanked: 24 times
Been thanked: 28 times
Send a message