Get a sneak peek at whats next for Permanent Hazards on our April 7th Office Hours!
Post by kdevries
Die richtlijnen zijn prima. Op 15 november zullen we richtlijnen voor de Benelux gereed hebben.
In grote lijnen zullen deze hetzelfde zijn.
Places staan ook op het programma van die dag.
  • Wat betreft Woningen die als public zijn gemarkeerd en bedrijven die als private zijn gemarkeerd: Als de foto en de adres informatie kloppen, accepteer ik het. Ik verwacht (hoop) dat Waze het mogelijk zal maken om een plaats van Private in Public om te zetten en omgekeerd.
  • Bij geen adressering, maar als ik op streetview kan zien dat het wel goede plek is accepteer ik het wel
  • Wat betreft foto's accepteer ik zelf best veel. Zolang het bruikbare informatie geeft dat je op de goede plek bent accepteer ik het. Ook foto's in het donker kunnen dus geaccepteerd worden. Het is de bedoeling van Waze dat de in de app getoonde foto's o.a. afhankelijk zijn van het tijdstip van de dag en van de tijd in het jaar. Als er later betere foto's worden toegevoegd kun je de slechtere altijd weer verwijderen.
  • De meeste toegevoegde parkeerplaatsen weiger ik, omdat het vaak om niet meer gaat dan een rijtje parkeerplaatsen langs de kant van de weg.
  • Verkeerde info en/of foto's bij bestaande places weiger ik
kdevries
Waze Global Champs
Waze Global Champs
Posts: 2652
Has thanked: 790 times
Been thanked: 541 times
Send a message
https://s.waze.tools/gc.png
Regio Manager: Fryslân
Country Manager: The Netherlands, Belgium, Luxembourg
Country Manager: Denmark
Bekijk de wiki
Waze woordenlijst

Post by kdevries
In de loop de jaren zijn de richtlijnen niet steeds hetzelfde geweest. Dat is van de reden van de discrepanties. Verder zijn er genoeg editors die nooit op het forum komen en de wiki niet lezen. :cry:


PS als je advies wilt of je het goed aanpakt, kun je beste even een permalink sturen
kdevries
Waze Global Champs
Waze Global Champs
Posts: 2652
Has thanked: 790 times
Been thanked: 541 times
Send a message
https://s.waze.tools/gc.png
Regio Manager: Fryslân
Country Manager: The Netherlands, Belgium, Luxembourg
Country Manager: Denmark
Bekijk de wiki
Waze woordenlijst

Post by KnaagjE
Ik heb zojuist enkele Punten & Gebieden aangemaakt in een stuk kaart waar er voorheen maar weinig waren. Voornamelijk nuttige herkenningspunten en locaties waarbij vaak echt wel duidelijk is wat een gebied zou moeten zijn en wat alleen een Punt.

Ik ben erg benieuwd hoe de Benelux richtlijnen eruit gaan zien, want ik zie nu regelmatig discrepanties. Bijvoorbeeld een locatie als een stadhuis/gemeentehuis welke in plaats 1 een gebied is en in plaats 2 een punt. Blijf zelf terughoudend met het plaatsen van veel POIs, totdat de Benelux richtlijnen er zijn. :geek:
KnaagjE
Area Manager
Area Manager
Posts: 63
Has thanked: 10 times
Been thanked: 3 times
Send a message

Post by moweez
Ik ben ook benieuwd of er nieuwe/bijgestelde richtlijnen zijn ;)
moweez
Global Champ Mentor
Global Champ Mentor
Posts: 1243
Has thanked: 506 times
Been thanked: 514 times
Send a message

Post by moweez
rompompom wrote:Is er verder nog iets te melden naar aanleiding van de meet anderhalve maand geleden?

Vragen die hier werden gesteld, werden voor de meet allemaal afgedaan met de mededeling dat alles zou worden besproken aldaar, maar sindsdien is er niks naar voren gekomen. Ik vond het allemaal vrij relevante vragen die wat mij betreft nog steeds antwoord behoeven.

Ook is er sinds de introductie van de Places sprake van specifieke Nederland/Benelux richtlijnen (zouden gepresenteerd worden op de meet), maar die heb ik ook niet gezien (https://wiki.waze.com/wiki/Benelux_Landmarks heeft het er nergens over).

Sorry voor de kritische toon, ik heb alleen het idee dat dit een beetje genegeerd wordt.

Terechte vraag, rompompom. Er ligt nu echt een opzet klaar, die binnenkort gepresenteerd zal worden. tot die tijd kun je je vasthouden aan de internationale richtlijnen:
Places
moweez
Global Champ Mentor
Global Champ Mentor
Posts: 1243
Has thanked: 506 times
Been thanked: 514 times
Send a message

Post by moweez
We zijn druk bezig met de richtlijnen (ja,nog steeds :(). Voorlopig kun je de richtlijnen van de internationale Wiki volgen: Places.
Twijfels kun je hier bespreken, of in de Hangout of in Slack.
moweez
Global Champ Mentor
Global Champ Mentor
Posts: 1243
Has thanked: 506 times
Been thanked: 514 times
Send a message

Post by mrmilo
Mij is opgevallen dat de Landmark Brug en tunnel is veranderd naar --niet gebruiken--
Is dit bewust gedaan? Gaat dit nog terugkomen?
mrmilo
Area Manager
Area Manager
Posts: 36
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times
Send a message
[img]https:///kw8w7[/img]

Post by mrmilo
Uh ja dat lees ik. Grappige is dat als je op de engelstalige editor zit is de optie er nog wel dus ga ik ervan uit dat dit om een bepaalde reden is gedaan in de NL editor.
mrmilo
Area Manager
Area Manager
Posts: 36
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times
Send a message
[img]https:///kw8w7[/img]

Post by petervdveen
Bauwke wrote:Nou, dan valt in dit landje de helft al af.
Ik zie volgens deze regels geen parkeerplaats die niet gemapped zou moeten worden binnen nederland.
petervdveen
Coordinators
Coordinators
Posts: 10370
Has thanked: 212 times
Been thanked: 847 times
Send a message
Coordinator Waze Netherlands

Click here to sign-up for slack, our communication platform

Contact by email: NL - BE - Lux - Benelux

Post by petervdveen
Bauwke wrote:
The Waze map must never show a Parking-Lot Area Place where a naïve driver could risk towing, ticketing, or violating community norms. All Parking-Lot Area Places must be legally and locally condoned for at least short-term use by the general public. There are no exceptions.
Ik denk aan parkeerzones, blauwe zones en dergelijke.
De 'naive driver' , plaatselijk niet bekend, heeft hier risico op wegslepen of een bon.
Dat is dan niet naief, maar gewoon dom.
Ook iemand die ergens niet bekend is kan gewoon naar het bord kijken.
petervdveen
Coordinators
Coordinators
Posts: 10370
Has thanked: 212 times
Been thanked: 847 times
Send a message
Coordinator Waze Netherlands

Click here to sign-up for slack, our communication platform

Contact by email: NL - BE - Lux - Benelux