Plaatsnamen opschonen
Aangezien per 1 februari aanstaande de BAG de woonplaatsen gaat bepalen, heb ik maar een match gemaakt tussen wat er in Waze zit, de naam in de Overheidsalmanak en de BAG data.
Het resultaat is te vinden in dit document:
De rood gemarkeerde cellen behoeven nog wat aandacht. De in geel gemarkeerde cellen tonen waar Waze een match heeft met de BAG, maar waar geen schrijfwijze voor is te vinden in de Overheidsalmanak.
Indien iemand nog vragen / opmerkingen heeft, zeer welkom.
Originele post:
Het resultaat is te vinden in dit document:
De rood gemarkeerde cellen behoeven nog wat aandacht. De in geel gemarkeerde cellen tonen waar Waze een match heeft met de BAG, maar waar geen schrijfwijze voor is te vinden in de Overheidsalmanak.
Indien iemand nog vragen / opmerkingen heeft, zeer welkom.
Originele post:
Pfff... Ik ben door de lijst met plaatsnamen aan het gaan.
We hebben momenteel 2961 plaatsnamen in de database staan.
Van de bovenstaande plaatsnamen, staan er 1082 plaatsen in, die niet voorkomen in de officiele plaatslijst - deze zullen verwijderd worden (en als er nog straten aanhangen, toegewezen worden aan de correcte plaatsnaam).
[... lange lijst weggeknipt ...]
Slechts 664 van bovenstaande plaatsnamen hebben nog straten gekoppeld. Hier hebben we dus flink wat op te schonen.
Daarnaast hebben we ook nog een klein aantal plaatsen (567) die nog niet in de Waze database voorkomen, deze dienen we nog aan te maken. Iemand die zich geroepen voelt om hier voor elke plaats minimaal 1 straat te mappen?
Ik ga weer even verder stoeien met de data.
POSTER_ID:8677
1
Re: Plaatsnamen opschonen