Post Reply

Problem vid samtal

Post by aaaaaaa5000
Hej! Waze är helt outstanding, men det är en sak som irriterar mig otroligt mycket, jag har en Samsung Galaxy S alltså en Android.

Om jag har Waze igång och någon ringer till mig så bryter det inte Waze och jag kan ta samtalet, utan den som ringer hamnar i telefonsvararen och jag får ett sms att någon har ringt.

Är det någon mer som har samma problem eller är det någon inställning i telefonen som är fel, har letat men hittar inget.

Hoppas verkligen att det går att åtgärda.

Tacksam för svar hälsningar Gunnar
aaaaaaa5000
Posts: 17

POSTER_ID:2962121

1

Send a message

Post by aaaaaaa5000
Nej det hörs ingen signal, det enda som kommer upp är missat samtal längst upp i listen.
Får hoppas att det är någon som har samma telefon som vet om det går att ändra på.
Tack för informationen så länge.
aaaaaaa5000
Posts: 17
Send a message

Post by aaaaaaa5000
Jag skall ta och förtydliga en sak till som jag inte tänkte på, jag använder alltid hansfree med bluetooth till bilstereon så fort jag sätter mig i bilen, kan ju vara det som är problemet.
Skall ta och prova att inte koppla in Bluetooth för att se om det blir skillnad.
Tack för alla svar.
aaaaaaa5000
Posts: 17
Send a message

Post by aaaaaaa5000
Nu kan jag bara bekräfta att det var så, det fungerade när jag inte använde Bluetooth, Dock så hittar jag ingen inställning som skulle kunna åtgärda problemet, hoppas att det är någnting som Waze kan fixa till.

Hälsningar Gunnar
aaaaaaa5000
Posts: 17
Send a message

Post by aaaaaaa5000
Hej!
Jag har ingen röst i Waze och har inte haft det på väldigt länge.
Jag har provat att att gå in i menyn och tryckt Ljud på, men jag får aldrig något annat val än att det står Ljud på men det hörs ingenting.
Har även provat att starta om telefonen mellan ljudtryckningarna men det ständigt tyst hur jag än gör.
Kan det vara det som är problemet att det har låst sig, jag har ju ingen lust att avinstallera Waze och att allt försvinner igen när jag installerar om igen.

Hälsningar Gunnar
aaaaaaa5000
Posts: 17
Send a message

Post by aaaaaaa5000
Nu har jag gjort som så att jag har installerat om Waze och då kom rösten tillbaka igen och allt var kvar, har däremot inte fått något samtal när jag kör bil och har bluetooth inkopplat så där vet jag inte.
tack ändå för tipset. :D
aaaaaaa5000
Posts: 17
Send a message

Post by Dauntless
Jag har en Samsung Galaxy S2.
Där fungerar det som vanligt med inkommande samtal tillsammans med Waze.
Däremot när jag ska ringa själv så hickar Waze till och behöver ibland startas om.
I stort sett alla gånger som jag ringer så får jag ett felmeddelande från Waze där man säger att man upptäckt en bugg och vill rapportera.

mvh
Mats Stråhle
Dauntless
Posts: 3
Send a message

Post by jsbus
Hör du ingen ringsignal heller ? På min HTC så drar jag bara ner waze när det ringer sen klickar jag på svarar.
jsbus
Posts: 95
Send a message

Post by knegus
Jag använder mig av en Samsung Galaxy S2 och upplever att Waze efter i princip samtliga samtal, såväl utgående som inkommande, informerar om att man upptäckt en bugg och vill skicka en felrapport. Efter detta synes det fungera normalt igen.

Så länge Waze enbart vill skicka en felrapport upplever jag det inte som ett större problem (om än något irriterande), men vid några tillfällen har dock Waze kraschat helt med en omstart som enda lösning varpå det dock fungerat normalt. Vid ett tillfälle krävdes dock en ominstallation av Waze för att det åter skulle fungera.

Mvh,
Magnus
knegus
Posts: 2
Send a message

Post by knegus
Nu när jag kollar upp det så kan det även noteras att under den tid jag talade i telefon idag så registrerade Waze ingen körsträcka (under "Your recent routes" är den sträcka som samtalet inträffade under uppdelad i två delsträckor som sammantaget är kortare än motsvarande sträcka utan samtal är), men det kan då enligt vad Sverker Nordlund skriver ovan eventuellt bero på att jag under denna tid då enbart skulle ha haft 2G-täckning varpå Waze "gett upp" i samband med samtalet..

/Magnus
knegus
Posts: 2
Send a message