Get a sneak peek at whats next for Permanent Hazards on our April 7th Office Hours!
Post by omba_de
Genau.
Ich finde euer CH-forum sowieso schrecklich unübersichtlich.
Ein Forum für alles... Keine Kantons-Abgrenzung. Wenn ihr das einführt, dann wären it- und fr-Schweizer ja schon nicht mehr außen vor. ich tummele ja auch nicht im DE Forum herum. (Naja. Manchmal schon. Aber ich tummele hier ja überall herum. :) )
Ansonsten sind DE und AT ja doch recht eigenständig.
Und die Themen die AT und DE gemeinsam betreffen... Sind dich eigentlich auch CH-relevant?!
Ist meine Meinung. Will mich aber nicht zu sehr einmischen.
Meinen Segen habt ihr ;)
omba_de
EmeritusChamps
EmeritusChamps
Posts: 6962
Has thanked: 1067 times
Been thanked: 1634 times
Send a message
Probleme mit i-Gerät und Waze? Bitte melden. Als iOS-expert kann ich dir vielleicht weiter helfen!
https://www.waze.com/wiki/images/0/00/AtericSig.png


AT-Wiki
Wie Waze Routen Kalkuliert

Post by omba_de
I can understand your worries...

We don't have a poll here, if we want to include the Swiss or not... I think we just talked about it, that an integration could be useful...

I think that this waze community is very loyal to each other. We support the same thing.
No matter if one's black or white or yellow. No matter if one speaks English, German, French, Italian or what ever.

The "including the Swiss to DACH"- thing is, in my opinion, just for becoming kinda stronger for the waze HQ.
->more user following the same / similar rules and opinions in editing.
Street rules and laws seem to be similar in those 3 countries.

How to include:
"Country (language) forums"
-> Germany & Austria & Swiss
->...
-> regions Germany
-> regions Austria
-> regions Swiss
->.....

It's more or less still the same for you. You could even make sub forums for the different languages spoken in Switzerland...

Many Germans and Austrian people speak French too (not very good I think ;) but in my case: enough to understand and short reply) don't know how about Italian...
What I wanted to say: you (the Swiss people) will recieve a bigger community support since more user will read your questions and suggestions.

So nothing basically will change in a negative way.

-> this is my honestly opinion to this.

Yours,
Eric
omba_de
EmeritusChamps
EmeritusChamps
Posts: 6962
Has thanked: 1067 times
Been thanked: 1634 times
Send a message
Probleme mit i-Gerät und Waze? Bitte melden. Als iOS-expert kann ich dir vielleicht weiter helfen!
https://www.waze.com/wiki/images/0/00/AtericSig.png


AT-Wiki
Wie Waze Routen Kalkuliert

Post by omba_de
You're welcome ;)

I agree. One big DACH forum would be really bad.
(But I think, that the Austrian forum is separated a bit too much! But that should be part of another discussion ;) )
omba_de
EmeritusChamps
EmeritusChamps
Posts: 6962
Has thanked: 1067 times
Been thanked: 1634 times
Send a message
Probleme mit i-Gerät und Waze? Bitte melden. Als iOS-expert kann ich dir vielleicht weiter helfen!
https://www.waze.com/wiki/images/0/00/AtericSig.png


AT-Wiki
Wie Waze Routen Kalkuliert

Post by omba_de
popel22 wrote:Kuckt euch mal in Deutschland die ganzen Bundesländer-unterforen an.

Das sieht zwar so sehr ordentlich aus, aber übersichtlich ist das nicht, wenn man möglichst viel mitbekommen will.
Und in DE sind die Bundesländer ein kleines bisschen grösser als hier die Kantone ;-)

Je weiter 'unten' im Forum ein Post steht, desto schlechter auffindbar ist er und ihr wollt doch auch, dass eure posts gelesen werden ;-)
Das kann ich so bestätigen.

Ich finde ja schon, das wir in AT insgesamt zu viele haben.
Wobei die Bundesländer z.T. zusammengefasst sind, was mir gefällt!
omba_de
EmeritusChamps
EmeritusChamps
Posts: 6962
Has thanked: 1067 times
Been thanked: 1634 times
Send a message
Probleme mit i-Gerät und Waze? Bitte melden. Als iOS-expert kann ich dir vielleicht weiter helfen!
https://www.waze.com/wiki/images/0/00/AtericSig.png


AT-Wiki
Wie Waze Routen Kalkuliert

Post by omba_de
Na ihr seid euch ja einig :)
Dürfte aber eh zu spät gewesen sein (was ja nichts macht, da du eh für die meist-gewählte Variante warst ;) )
omba_de
EmeritusChamps
EmeritusChamps
Posts: 6962
Has thanked: 1067 times
Been thanked: 1634 times
Send a message
Probleme mit i-Gerät und Waze? Bitte melden. Als iOS-expert kann ich dir vielleicht weiter helfen!
https://www.waze.com/wiki/images/0/00/AtericSig.png


AT-Wiki
Wie Waze Routen Kalkuliert

Post by paulrissaweg
TOP! Besten Dank, Merci vielmals!
paulrissaweg
Posts: 156
Has thanked: 68 times
Been thanked: 36 times
Send a message
https://www.waze.com/wiki/images/8/87/RWrsig.png
"Umwege verbessern die Ortskenntnis...!" (Konfuze, oder irgendsoein Fuzzi)
| Sony ST27i | Android 4.1.2 | Waze 3.7.3.0 |

Post by pikifoo
I voted for the merger.

If a national sub-forum is created, I think there is no need to create sub-forums for each language spoken in Switzerland. Currently the Swiss forum is mixed in language and it works very well.

Personally I prefer to be related to Germany and Austria, which have rules closest editions of ours as being linked to France which by its size a little more specific rules.

Ultimately, I think for us Romand, it does not change much with the current situation but for our friends Swiss German, it will simplify the discussion.
pikifoo
Area Manager
Area Manager
Posts: 171
Has thanked: 42 times
Been thanked: 61 times
Send a message

Post by pikifoo
Number 1 too. I think that's more simple.
pikifoo
Area Manager
Area Manager
Posts: 171
Has thanked: 42 times
Been thanked: 61 times
Send a message

Post by popel22
ich find's gut.
wie omba schon bemerkt hat wird uns (und mit uns meine ich DACH) der umzug ein kleines bisschen mehr gewicht geben.

wir müssen nur acht geben, dass unsere französisch und italienisch sprechenden mitwazer nicht untergehen. aber das kriegen wir schon hin. es ändert sich im grunde genommen ja fast gar nichts, ausser dem start-link... (und der ist dann nicht mehr ganz so weit unten ;-)
popel22
Coordinators
Coordinators
Posts: 3432
Has thanked: 1118 times
Been thanked: 839 times
Send a message