Connectie problemen

Hi Wazers . .

Ik kan nu sinds gisteravond geen verbinding meer krijgen met mijn SE X10 . . , de laatste tijd duurde het al vrij lang om netwerk verbinding te krijgen maar meestal was dit na een minuut of 5 weer opgelost . . . maar gisteren en vandaag dus helemaal niet . . . :frowning: :frowning:

Tevens is het bijwerken van de gegevens een probleem blijkbaar, alle gereden km’s van vorige week maandag en dinsdag zijn niet correct verwerkt en alleen woensdag staat er nog maar op . .

Beetje problemen bij WaZe . . .???

(inmiddels waze 2.0.2.9)

Zelfde probleem hier. Routes nu dik 1000km achter en regelmatig verloren verbinding, ondanks voldoende 3g dekking. Waze heeft last van groeistuipen en moeite daar mee om te gaan.

3g heeft nog steeds problemen - maar Waze hoeft ook niet zo’n snelle verbinding. 3g uitschakelen, dan heb je 1 foutoorzaak minder.

Inderdaad, op 2G werkt het prima.

Zit nog wel te wachten op enkele honderden kilometers sinds woensdag. Enkele kortere stukken heb ik al, maar een lange van ervoor en nog een van erna, plus alles vanaf donderdag mis ik nog…

Gelukkig zijn de kilometers wel geteld voor het scoreboard, mocht zaterdagochtend mijn 500 mijl snoepje opsmikkelen, en met een beetje geluk krijg ik morgen het 1st in your state snoepje.

? Behalve de eerste regel compleet off-topic, gerben.

Dat is voor 80-90% van de connectieproblemen waar en dan zet ik 3G uit en gaat het goed, maar ook aan de serverkant gaat het soms niet goed hoor. Dan krijg ik wel gewoon mail binnen en kan ik bijv. Tweetdeck gebruiken, maar blijft Waze zoeken naar een connectie. Even herstarten lost dan alles op.

OFFTOPIC

Dat lijkt me heel sterk. Ik had vorige week bijna 2.500km gereden en er zijn er ongeveer 750 in mijn dashboard verschenen. De rest staat er nog niet bij en ik had maar 2.500 punten of zo. Lijkt me niet dat ze er al bijgeteld zijn in het puntentotaal. Misschien wel voor het neerleggen van het 500miles snoepje?/OFFTOPIC

Ik draai al een tijdje op de BlackBerry Beta versie van Waze en gebruik deze dagelijks voor woon-werk verkeer.

Heb nog geen enkele dag een probleem gehad met 2G/3G. Alleen m’n scorebord loopt 3 dagen achter qua gereden routes. M’n “Map-Edits” worden wel dagelijks ge-update…

wellicht ligt het aan het mobile device . . . want alleen gsm inschakelen (G2) heeft geen zin, kan verder alles online doen maar geen Waze connectie . . .

ach al die km´s die ik nu perdag rij zijn dus verloren km´s, nog maar te zwijgen over de km van vorige week . . . ben blij dat de google navigatie nog gewoon werkt :wink:

Gisteren moest ik van noordholland naar flevoland en continue viel de gps weg, tenminste er stond 0 km/h.
Alleen in de statusbalk stond dat het gps bereik goed was. Elke 5 minuten kwam de gps weer terug en na 5 seconden viel die weer weg… :?

Je GPS heeft niks te maken met je “connectie” met waze… GPS is een op-zich-zelf staande module in je telefoon…

greetz

Ik mis inderdaad ook nog zo’n 3000km…

Toch vind ik het raar, dat ik geen verbinding met de gps heb, maar waze zegt van wel…

Probeer anders met je QuickGPS de laatste satelliet info te downloaden… (QuickGPS is een std prog in je HTC)

Gebruik ik al.
Heb ook een paar keer nieuwe defenities geprobeerd te downloaden.
Aan het einde van de rit (na anderhalf uur) Begon hij trouwens weer te werken. (ik had er niks aan veranderd.)

Ik heb een echte provider, dus daar heb ik geen last van. Alle andere apps doen het wel gewoon en er is gewoon verbinding. Alleen Waze maakt de verbinding niet. Waze rammelt een beetje de laatste tijd. Hopen dat ze op tijd de schroeven kunnen vastdraaien, anders valt het uit elkaar…

@Atlas: Bij mij helpt een herstart van Waze altijd. Is dat bij jou ook zo, wanneer je geen verbinding kunt krijgen?

Helaas niet - alleen een complete reboot van de telefoon. En dat terwijl de rest van de apps dus wel bleef werken (GoogleMaps, gmail etc.). Beetje irritant :cry:

dito problemen met connection… vaak (30%) geen route te berekenen. alle kilometers van deze week nog niet verwerkt, want dan stond ik wel in de top50 NL van deze week (ik mis zo’n 800km)

ik heb elke keer als ik vanaf een bepaald adres rij, dat hij mijn route niet kan berekenen en dat het pas na 20 km eindelijk een keer lukt.
Als ik van huis ga, connect hij meestal prima, alleen de terugweg niet
Hij kan dan niet met de server connecten.(weet de melding zo niet uit mijn hoofd)

Wat ook vreemd is dat hij moeite heeft met mijn voorgeprogrammeerde adressen.
Mocht hij de route niet kunnen berekenen als ik deze aanklik , klik ik dan op recent gebruikte route, dan pakt hij dat vaak wel!
En hij houdt mijn kms niet bij, als ik mijn pagina zo zie heeft ie het tot ergens begin november bijgehouden en heb ik inmiddels al 4000km gereden :evil: