Kan inte göra någonting

Har gjort lite småedits lite då och då utan problem. Men nu idag när jag skulle fixa lite så kan jag inte göra någonting, kan inte lägga till ställen som butiker, ändra vägar som är fel.

Kan inte göra NÅGOT, vart jag än klickar eller gör så står det “You cannot edit this segment. You may only edit segments in your driving area.”

Vad beror detta på? Tacksam för svar.

Mvh
Theo

Hej! Waze har tekniska problem med nivå 1 redigerare just nu tyvärr (enligt andra inlägg här på forumet)

Jag har under hösten (efter sommaren) noterat detta också. Jag kan inte lägga till något eller ge förslag på tillägg på kartan fortfarande…

Hur får man högre nivå gällande editering/tillägg på kartan?

/ Staffan (arbetar med trafikfrågor på en av Sveriges största trafikredaktion)

Hej!

Tyvärr verkar problemen inte vara lösta. Du få hålla dig till tåls ett tag till.

Under tiden kan du be om hjälp här att åtgärda de problem du ser i Wazekartan.