שלום,
אני מציע לבצע שיפוץ של המחלפון שפרעם דרום באופן הבא:
א. יישור כביש 79 באזור זה בהתאם לשכבת GPS ותצלום לווין (כיום הכביש מאד עקום ולא במקום).
ב. התאמת מיקום הכיכר והרמפות למיקום ע"פ שכבת GPS ותצלום לווין.
ג. איחוד הרמפות הללו לסגמנט אחד וצומת עם כביש 79. יש שם תלונה של משתמש שהלין שלא מקבל הנחיה לפנה ימינה והוא צודק.
ד. איחוד הרמפות הללו לסגמנט אחד וצומת עם 79.
שלום,
כל הסעיפים מקובלים לדעתי.
רק הסתייגות לגבי התלונה: “יש שם תלונה של משתמש שהלין שלא מקבל הנחיה לפנה ימינה והוא צודק”.
לא אמורה להינתן הנחייה במצב שכזה כי זה המשך ישיר של הרמפה ואין לאן לפנות פרט לימין ולכן ההנחייה ימינה מיותרת לדעתי.
הכוונה לכאן: https://www.waze.com/editor/?env=il&lon=35.17018&lat=32.79591&zoom=7&segments=421498
ולכאן: https://www.waze.com/editor/?env=il&lon=35.17018&lat=32.79591&zoom=7&segments=421519
ע"פ המפה לא צריכה להתקבל הנחיה.
המשתמש צודק כי מבחינתו זו פניה ימינה. זה שיש מחבר קטנטן לא משנה את העובדה שזה פניה ימינה.
המצב הרצוי במקום זה שתתקבל הנחיה פנה ימינה.
דוגמאות בהן אין הנחייה ימינה מהרמפה לכביש הראשי:
מחלף גלעם: https://www.waze.com/editor/?env=il&lon=35.13283&lat=32.82162&zoom=6&segments=876122,875806
מחלף אולגה: https://www.waze.com/editor/?env=il&lon=34.89287&lat=32.44617&zoom=7&segments=85681
אולגה דרום: https://www.waze.com/editor/?env=il&lon=34.88736&lat=32.42838&zoom=5&segments=1034418
מחלף חבצלת השרון: https://www.waze.com/editor/?env=il&lon=34.86760&lat=32.36129&zoom=6&segments=106013
מחלף זרזיר: https://www.waze.com/editor/?env=il&lon=35.21165&lat=32.73384&zoom=6&segments=267277
מחלף נטופה: https://www.waze.com/editor/?env=il&lon=35.40422&lat=32.79862&zoom=6&segments=1098358,1098359
מחלף שורש: https://www.waze.com/editor/?env=il&lon=35.07664&lat=31.79953&zoom=6&segments=106450
כל מקרה צריך לבחון לגופו של עניין. לדעתי יש הבדל כאשר מדובר במחברים קטנים לבין מחברים גדולים (כפי שבצומת בעיר יש כללים מתי בונים מחברים).
כאשר יש כיכר סמוך במחלפון זה יותר ברור למשתמש שיש חיבור לכביש ראשי גם אם אין הנחיית פנה. כאשר יש כביש ארוך זה פחות ברור.
בתור המשתמש המדווח וכן בתור אחד מהעורכים שבנו את המחלפון הזה ![]()
אני רוצה לומר ש:
א. בהחלט צריך להתאים את התוואי לתצ"א ולמסלולי ה-GPS. לא רק במחלף אלא גם את 79 עצמו בכל האיזור שם (יש לזכור כי התוואי המקורי התבסס על הקלטות, ללא תצ"א וללא מסלולי GPS).
ב. ההוראה לפניה ימינה מאוד חסרה שם. מדובר על יציאה מתוואי עירוני צפוף לכביש מהיר וברצף של שתי יציאות ימינה שעשוי לבלבל. זו פניה ברורה של 90 מעלות ולא התמזגות מתונה. יש צורך בהנחיית “פנה” ורצוי שתכיל גם את ההנחיה לפי השילוט. רק להבהרה - מדובר בפניה משפרעם אל 79 מערב. https://www.waze.com/editor/?env=il&lon=35.16929&lat=32.79572&zoom=6&segments=421498,502321&mapUpdateRequest=3821581
אף אחד לא בא בטענות לאופן בו נבנה המחלפון ו 79 . ידוע וזכור היטב שפעם לא היו את כל האפשרויות שיש היום בעורך. אפילו ה gps היה פעם פחות מדויק.
מה לגבי הפניה ימינה ל 79 מזרח? גם שם חשבתי להגדיר פנה.
לגבי הפניה ל-79 מזרח, בצד הדרומי, הדיעה שלי פחות נחרצת מכיוון שהמצב שם שונה. העובדה שיוצאים מכיכר מונעת בילבול - להבדיל מהצד הצפוני בו יש שתי יציאות ימינה ברצף וקל לטעות ביניהן, בצד הדרומי יש כיכר עם שני כיווני יציאה מנוגדים.
אפשר להשאיר זאת כהתמזגות אל 79 מזרח, אבל כן כדאי לתת שם לסגמנט, כך שביציאה מהכיכר תהיה הנחיה “אל 79, נצרת”. בנוסף, כדאי לתקן את הכיכר ל"נורמלית".
שיפצתי את המחלף ואת הנתיבים של 79.